Monday, September 28, 2015

Phd Sebelum Usia 30 Tahun

Sekejap sudah masa berlalu, dah hampir sebulan rupanya saya viva PhD. Rasa macam mimpi yang semuanya sudah berlalu...ye hampir tiga tahun saya dalam penyelidikan ini dan apa yang boleh saya katakan ALHAMDULILLAH... Allah s.w.t makbulkan doa dan impian saya untuk bergelar Dr. Fairooz Johan sebelum berusia 30 tahun. Masih saya ingat, ketika itu saya baru saja tamat degree sekitar tahun 2008 dan arwah papa pernah tanya adakah saya berminat untuk sambung sehingga ke PhD? dan saya jawab ye...salah satu impian saya ialah untuk dapat title DR sebelum usia 30 tahun. Terima kasih Allah s.w.t dengan rezeki ini. Jika diingat kembali banyak liku-liku dalam pengajian PhD dan saya percaya setiap pelajar akan rasa liku-liku tersebut tapi apa yang boleh saya katakan sepanjang pengajian PhD ini saya sangat enjoy terutama saya bersyukur saya menpunyai penyelia-penyelia yang sangat membantu saya yang bermula dari zero sehingga apa yang saya ada hari ini. Satu saja nasihat saya jangan pernah takut untuk mencuba dan jangan pernah takut untuk berangan apa yang kita impikan. Ok sekian saja dari saya...jumpa lagi ye...

No comments:

Post a Comment