Thursday, December 29, 2011

~Situasi Saya~

Situasi : Time saya nak keluar rumah sorang-sorang
Mama : Eyu nak pergi mana?
Saya : Eyu nak keluar kejap...nak beli barang...
Mama : suruh baby teman...
Saya : Mama, eyu dah BESAR..umur 25 tahun dah...tak kan tak boleh keluar sorang-sorang. Eyu dah ada kereta sendiri, kad kredit sendiri...
Mama : ....dan hutang sendiri ( gelak)...i said no and still no...kena bawa baby juga.
Saya : (mulut muncung sambil menggangguk)



Situasi : Apabila mama bincang hal kahwin
Mama : Eyu ni dah kena kahwin...umur dah 25 tahun. Mama sebaya eyu dah ada 3 orang anak tau...
Saya : Sekarang ni 25 tahun tu boleh dikatakan KECIL lagi...mama tahu kenapa Eyu suka makan aiskrim? Itu menunjukkan Eyu still KECIL lagi. Tengok mama tak suka makan aiskrim sebab mama dah besar kan...
Mama : Bukan sebab mama dah besar yang mama tak suka makan aiskrim tapi mama jaga kesihatan tak macam Eyu...(gelak)
Saya : ( Buat dahi berkedut sambil menggangguk)



Situasi : Apabila saya bincang hal kahwin
Saya : Eyu dah BESAR, umur 25 tahun dan dah boleh kahwin...betul tak mama?
Mama : ( menggangguk sambil tersenyum)




~juz wanna say lalala~

No comments:

Post a Comment