Sunday, January 8, 2012

Beramah mesra penting!!!!

Saya tak nak kahwin dengan orang yang tak mesra dengan family saya. Serius!!! Saya tak tipu. Ok cuba you all fikir u all nak tak ada abang ipar or kakak ipar yang tak mesra dengan you all? Of coz tak kan...so saya juga begitu... saya akan pastikan calon saya nanti beramah mesra dengan mama dan adik-beradik saya. Bukan susah pun adlis tanya la khabar even tak kahwin lagi sekurang-kurangnya anda tunjuk perangai yang baik untuk bakal mentua. Ok saya tak tau adat orang negeri lain tapi untuk negeri saya orang tua memang menitik berat calon. Tambahan lagi, kalau anak dorang perempuan...mereka idamkan menantu lelaki yang boleh jaga anak mereka dengan baik dan bertanggungjawab. Diam tak bermaksud orang tua kita suka. Kalau diperam lama-lama terkeluar juga kan buruk bakal menentu lelaki tu. Kalau sekarang pun tak mesra esok-esok sebelah mata pun bakal suami anda tak pandang mak anda.

Ok kalau nak kata bakal suami anda tu pendiam mungkin ye kot... tapi saya takut diam depan kita je tapi belakang kita ligat macam apa tak tau la...mana tahu kot-kot belakang kita dia asyik duduk komen wall fesbuk orang lain dan lepas tu duduk cakap mengarut ( lucah) dengan orang lain...siapa tau kan??? Serius!! Saya tak pandang lelaki macam tu. Dan diam kaum perempuan tak bermaksud dorang tak tau apa-apa. Dorang tak bodoh seperti mana kaum lelaki anggap. Kalau la benda tu terjadi dekat saya tak kahwin dengan dia pun tak sebab tak rugi apa-apa pun. Kalau kahwin buat malu je sebab dia pernah cakap mengarut dengan perempuan lain.

Sebab itu la saya tak kisah sangat pasal kahwin ni. Kalau ada jodoh saya kahwin. Saya tak nak terlalu mengharap sebab mungkin kalau jodoh saya bukan dengan dia tetapi dengan orang lain yang lebih menyayangi dan memahami saya...siapa tahu bukan... dan bagi saya karier saya lebih penting sebenarnya. Kalau seseorang tu sayang saya dia mesti faham karier saya...dan pastikan dia juga beramah mesra dengan family saya jangan duduk beramah mesra dengan orang lain je hehe...kalau dapat lelaki macam dalam lagu Salena Gomez “ i love you like a love song “ ok juga...~lalala

No comments:

Post a Comment