Thursday, January 19, 2012

~My Student~

Semalam masuk hari ke-2 saya mengajar di sekolah. Ok setakat ni tak de ape-ape yang pelik berlaku Cuma semalam ada seorang student year 1 terkena pisau lipat time tu saya tengah marking buku. Tiba-tiba datang seorang student...

Student : Teacher cantik teacher cantik (kembang juga dada time student saya panggil macam tu...tapi ayat kedua tu yang kurang menyenangkan)
kawan saya terkena pisau....
Saya : whatttt.....
Alahai...panik juga saya time tu yela kebetulan saya memang takut dengan darah tapi sebagai seorang guru saya mesti sorok perasaan takut tu.... Kemudian saya ambil tisu dalam beg dan lap darah dekat jari dia ( nasib baik sebelum masuk kelas year 1 saya mintak student year 4 belikan tisu sebab tisu saya dah habis) Student tu menangis teresak-esak dan saya pujuk dia ( teringat pulak time saya demam hari tu mama saya pujuk saya) kemudian saya lap air mata dia. Student tu terus diam dan ucap terima kasih dekat saya. Kemudian saya teringat patut la zaman kita sekolah dulu cikgu-cikgu tak bagi kita bawa pisau sebab takut jadi macam ni la kot gamaknya...

Moral Of Value : Lepas ni jangan bawa pisau lagi ke sekolah takut jadi macam ni kalau bawa juga teacher rampas dan bagi dekat adik teacher ok!!!!

No comments:

Post a Comment